Co Nordic Walking może zrobić dla Twojego kręgosłupa i całego ciała

trekking
Magdalena Suwara

Magdalena Suwara

blogerka pisząca o zdrowiu

Już wiosna, zaraz lato a ty wciąż siedzisz w czterech ścianach. Najpierw w pracy/szkole, potem w domu. Chcesz się zacząć ruszać, zrzucić zbędne kilogramy, więcej przebywać na świeżym powietrzu, ale nie wiesz jak. Wypróbuj Nordic Walking.

Nordic Walking to połączenie marszu z techniką odpychania się od podłoża za pomocą specjalnie zaprojektowanych kijków i ma szereg zalet. Zaangażowanie ramion podczas chodu z kijkami powoduje „spalanie” większej ilości kalorii niż normalny chód, dodatkowo możesz przejść więcej nie czując zmęczenia i dłużej cieszyć się piękną pogodą.

Coraz więcej osób w każdym wieku ćwiczy z kijkami. Zapewne nie raz już widziałeś maszerujące osoby i zastanawiałeś się jak to jest. CZAS SIĘ PRZEKONAĆ. Nordic Walking jest to rodzaj sportu uznawany za wyjątkowo bezpieczny. Wspaniale ćwiczy siłę mięśni górnych partii ciała. Jest odpowiedni dla osób z problemami ortopedycznymi, np.: bólami kolan, bioder, kręgosłupa. Możemy maszerować spokojnie, łagodnie, uzyskując wspaniałe odprężenie, jak i ostro, dynamicznie, mogąc osiągnąć pełne korzyści z marszu.

Co więc Nordic Walking może jeszcze zrobić dla ciebie i jakie ma zalety? Przekonaj się sam:

  • podczas aktywności na świeżym powietrzu dotlenisz swój mózg i poprawisz koncentrację,
  • Nordic Walking możesz trenować przez cały rok, dzięki czemu zwiększysz również swoją odporność,
  • marsze poprawią twoją kondycję fizyczną i wzmocnią mięśnie,
  • kolejna zaletą chodu Nordic Walking jest że nie obciąża dodatkowo stawów, jeśli cierpisz na zwyrodnienia, ten rodzaj sportu pomoże ci wyleczyć bolesne schorzenia (obciążenie stawów kolanowych i kręgosłupa jest o około 5 kilogramów mniejsze niż przy zwykłym marszu),
  • każdy wie, że wysiłek fizyczny powoduje wytwarzanie w organizmie endorfin, czyli hormonu szczęścia – maszerując często skazujesz się na ciągłe szczęście i radość z życia :),
  • dzięki regularnym treningom zaczniesz się wysypiać i mniej stresować,
  • poprawisz funkcjonowanie układu krążenia,
  • stracisz zbędne kilogramy, gdyż podczas marszu z kijkami spalamy ok. 400 kcal/godz. (zwykły spacer ok. 280 kcal/godz.),
  • możesz poznać wiele nowych osób, które jak ty będą podzielać z tobą pasję,
  • Nordic Walking zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa, łagodząc napięcie mięśniowe w okolicy barków,
  • kijki zapewniają równowagę i stabilność podczas chodu nawet w trudnym terenie, dlatego jest to bezpieczny sport, a ty „spacerować” możesz dosłownie wszędzie.
    Jak zauważyłeś te wszystkie zalety NordicWalking powodują, że jest to sport, który trzeba spróbować. MOŻE CI SIĘ SPODOBA :)

Głównym i najważniejszym sprzętem Nornic Walking są kijki. Dobry zakup zagwarantuje Ci realizację prawidłowej techniki marszu. Ważne jest aby miały wyprofilowane rączki i rękawiczki, które po ich nałożeniu i otwarciu dłoni będą zapewniały odpowiednią pozycje kija oraz po puszczeniu ich w momencie odpychania się – kij nam nie ucieknie.

Nordic Walking jest sportem dla KAŻDEGO i jak każdy sport da Ci wielką satysfakcję, i dużo szczęścia podczas przemierzania kolejnych kilometrów.

Wiec wyjdź już z domu aby cieszyć się piękną pogodą, zaproś do marszu swoją rodzinę i wspólnie celebrujcie zdrowo i na sportowo każdy nadchodzący dzień.

Tylko pamiętaj – każdy trening zawsze należy zacząć od krótkiej rozgrzewki.

Miłego chodzenia.:)

4 komentarzy na temat “Co Nordic Walking może zrobić dla Twojego kręgosłupa i całego ciała

  1. Yasio, Katowice pisze:

    Myślę, że odciążenie kręgosłupa jest sporo większe niż 5 kg. Ostatnio, przy ataku rwy kulszowej, mogłem się poruszać po domu tylko dzięki tym kijkom do nordic walkingu. Różnica była diametralna, bez nich nie zrobiłbym kroku i nie wstałbym z łóżka. Polecam NW.

  2. Dora pisze:

    Od dluzszego czasu uprawiam NW mimo, ze mam dyskopatie ledzwiowa. Nie zgodze sie ze stwierdzeniem, ze ta technika leczy to schorzenie, z pewnoscia natomiast pozwala na dluzszy spacer bez bolu ( po kilku dniach cwiczen z instruktorem oczywiscie ), gdyz ta technika odciaza obolaly kregoslup . Po marszu, po krotkim czasie dolegliwosci wracaja, bo przeciez zmiany w kregoslupie pozostaja, to jest oczywiste. Radosc ze spaceru, pobyt na swiezym powietrzu i wspaniale wyprostowana sylwetka, to jest to co sprawia, ze NW jest super ! Polecam NW rowniez tym, ktorzy cierpia na ” zespol ciesni nadgarstka”. Prawidlowa technika, czyli otwieranie dloni przy wymachu kijkami, moze skutecznie poprawic lub nawet usunac ta dolegliwosc. Ja sama doswiadczylam tego i uniknelam w ten sposob operacji . Oczywiscie nalezy zastanowic sie rowniez nad tym, co wywolalo te zmiany i oprocz NW zmienic styl zycia i pracy. Pozdrawiam, Dorota

    • Patryk Burzej
      Patryk Burzej pisze:

      Doro,
      Dobrze że wspomniałaś o wyprostowanej postawie ciała. Utrzymywanie nieprawidłowej postawy ciała jest jedną z najczęstszych przyczyn schorzeń kręgosłupa- . Nordic Walking pozwala na wypracowanie prawidłowej postawy ciała i zmniejszenie dolegliwości bólowych. Z innych aktywności to jeszcze np. pływanie pozwala osiągnąć podobne rezultaty.

      Fajnie że masz prawidłową technikę chodu. Początkujący powinni zacząć od lekcji prawidłowej techniki chodu u instruktora- wtedy ta zabawa potem przynosi świetne rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *