Dyskopatia szyjna – ćwiczenia

Ewelina Łazarz

Ewelina Łazarz

Redaktor "DbamoKregoslup.pl" była redaktor naczelna czasopisma dla fizjoterapeutów "Rehabilitacja w Praktyce"
Ewelina Łazarz

Latest posts by Ewelina Łazarz (see all)

Ćwiczenia izometryczne rozluźniające i wzmacniające mięśnie karku.

 

  • Połóż na szyi z tyłu głowy wyprostowane palce obu dłoni, delikatnie uciskaj nimi szyję, następnie skłaniaj głowę do prawego i lewego ramienia, potem w tył i do przodu. Unikaj okrężnych ruchów głową, bo są niezgodne z fizjologią. Przy zwyrodnieniach lub przeciążeniu mogą być bardzo szkodliwe.
  • Patrz prosto przed siebie. Utrzymuj głowę na tym samym poziomie i wykonuj skręty w lewo, z jednoczesnym delikatnym uniesieniem brody do góry. To samo powtórz, skręcając głowę w prawo.
  • Patrz prosto przed siebie. Skłaniaj głowę raz w lewo, raz w prawo, jakbyś chciał dotknąć uchem barku.
  • Skłoń brodę do klatki piersiowej. Następnie wysuń brodę jak najdalej ku przodowi, a potem unoś ją do góry, kreśląc okrąg.

zobacz także:

Poduszka do spania na brzuchu, plecach, boku Bossanova Dr Sapporo

poduszka do spania na brzuchu, plecach, boku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *