Prawidłowa pozycja przy komputerze

21016836_m
Patryk Burzej

Patryk Burzej

założyciel i administrator serwisu "DbamoKregoslup.pl" Problemy zdrowotne z kręgosłupem sprawiły że zainteresowałem się tematyką odpowiedniej profilaktyki i aktywnością fizyczną. We współpracy z profesjonalistami medycznymi staram się rozwijać serwis i pomagać osobom ze schorzeniami kręgosłupa.
Patryk Burzej

Latest posts by Patryk Burzej (see all)

Jeśli przyjąć że kiedy stoimy nasz kręgosłup jest obciążony w 100 proc. to już podczas siedzenia obciążenie to wynosi 140 proc. Może nie dużo ale biorąc pod uwagę czas jaki spędzamy w pozycji siedzącej ma to swój niszczycielski wpływ na nasze zdrowie. W internecie jest bardzo dużo stron z informacją na temat prawidłowej pozycji podczas siedzenia. Warto do tych informacji jeszcze dodać, że prawidłowej pozycji podczas siedzenia jest w stanie nauczyć Cie i przećwiczyć z Tobą twój fizjoterapeuta. Poza tym wyrobienie w sobie nawyku utrzymywania pozycji w której twój kręgosłup czuje się komfortowo odbywa się małymi kroczkami. Na początku, jeśli nie jesteś w stanie utrzymać prawidłowej postawy przez cały czas, ważne aby powracać do niej choć na 10 s. zawsze kiedy sobie o tym przypomnisz.

prawidłowa pozycja przy komputerze

Plecy oparte o fotel, dolna część kręgosłupa dosunięta do oparcia, ciało mocno spoczywa na pośladkach które są lekko wysunięte do tyłu, głowa wysunięta lekko do góry „podnosi” cały szkielet, oczy na linii horyzontu- oto prawidłowa postawa podczas siedzenia. Przy pracy z komputerem warto aby monitor był na linii oczu.

Możliwy błąd:

  • klatka piersiowa wysunięta mocno do przodu

Mocno wypinając klatkę piersiową do przodu sprawiamy że szyja i głowa także przyjmują niewłaściwą pozycje. Jak tego uniknąć? Podstawowa zasada zdrowego siedzenia to prawidłowe ułożenie dolnej części ciała. Jeśli ona będzie prawidłowo ułożona (zwłaszcza jeśli mocno osadzimy całe ciało na pośladkach i wysuniemy je lekko do tyłu) to górna część ciała ułoży się prawidłowo sama. Klatka piersiowa przyjmuje wtedy kształt tylko lekko zaokrąglonej kopuły. Wszelkie napięcia znikają same. Będziemy w stanie utrzymać tą pozycje bardzo długo i będzie nam wygodnie.

Jeśli ma się siedzącą prace dobrze jest wtedy gdy pojawi się ból wyprostować ręce nad sobą. Warto przynajmniej z regularnością 1 h wstać od komputera i zrobić sobie przerwę, najlepiej 10-minutową. Można sobie także sprawić poduszkę lędźwiową do siedzenia na fotel lub specjalną poduszkę rehabilitacyjną do siedzenia i ćwiczeń, która jest wspaniałą profilaktyką i pomaga przy rehabilitacji.

Pozwól nam poznać Twoją opinię i zostaw tutaj swój komentarz.

3 komentarzy na temat “Prawidłowa pozycja przy komputerze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *